Při jednom z pravidelných “Vánočních” večírků se mi kamarád po 5. pivu svěřil, že mu v jeho business chybí zpětná vazba a rychlá informace. „To mne zajímá“ dím, neb není větší výzvy pro retailového analytika, než neznámé řádky a sloupce. Kamaráda považuji za mediálního magnáta, něco jako Rupert Murdoch v menším, ale přeci jen bylo za potřebí dalších 5-ti piv abych vůbec něco z toho, co říkal, pochopil. Takže jsem si hezky zkazili večírek prací a já za týden narukoval do jeho kanceláře na první konzultaci. Zadání ve zkratce: mediální agentura o třech „divizích“, zastupující tištěný časopis + x webových časopisů a mediální agenturu na zprostředkování reklamy, potřebuje vyřešit unifikaci informací do jednoho systému, zpřehlednit provizní agenturní systém (ne jeho logiku, ale výsledky) a propojit s CRM systémem, který monitoruje práci obchodních zástupců, ale který zatím neexistuje. Trochu větší sousto než jsem čekal. Jak něco takového zpracovat v našem ARC Reportu tak, aby investice nebyla větší než 10 hodin (obvyklý „marketingový“ obolus)? Retail je retail, ať se jedná o ponožky nebo o reklamu, tam se neztratím, ale nikdy jsem nepracoval s žádným CRM. Navíc je CRM pro mne spíše „otrokářský“ nástroj kontroly a tím pádem se k němu stavím skepticky. Aby komplikací nebylo málo, tak nemám k dispozici žádná ukázková data z jakéhokoli CRM (nesnažím se ani hledat, protože bych zbytečně plýtval svůj časový budget), nemám ani žádná prodejní data nějaké „mediálky“, jen ukázku excelového inženýrství v relaci: má dáti - dal. Co vlastně potřebuje majitel mediální agentury vědět? Na základě čeho se rozhoduje? Jaké informace jsou pro něj prioritní? Jaká časová granularita odpovídá jeho rozhodnutím? Budget: 4 hodiny generování „pseudo“ dat 2 hodiny tvorba datového modelu 1,5 hodiny konzultace se zadavatelem 2 hodiny v „myslivně“ 5 hodin tvorby metrik, reportů a dashboardů Vím, přečerpal jsem limit, ale byla to pro mne úplná novinka a především výzva. Tady je výsledek:
0 Comments
Leave a Reply. |
AuthorVáclav Svačina Archives
February 2017
Categories |