Ve své praxi (retail) se velmi často setkávám s Excelem. Nic proti, jednoduchý, dostupný, rozšířený tabulkový procesor. Proč však mají někteří manažeři neutuchající potřebu používat jej jako BI (business inteligence) řešení pro svůj byznys? A to i v případě velkých nadnárodních řetězců s miliardovým obratem? Ne, to opravdu není legrace!
Plánování, category management, objednávkové systémy, docházkové systémy, dokonce i skladové systémy (ten jsem jednou viděl vedený ve Wordu :) ) - to vše lze v Excelu hravě zvládnout. Tomáš Baťa dokázal vybudovat své obuvnické impérium jen s pomocí papírových skladových karet, takže proč by to nešlo s Excelem? Šlo. Jsem však skálopevně přesvědčen, že mít v roce 1894, kdy T.B. svůj podnik zakládal, možnosti dnešních BI řešení, dal by přednost před skladovými kartami některému z nich. Tak proč je Excel jako BI dnes tak rozšířený? Snažím se najít nějaké argumenty pro tento jev, ale jde to jen těžko.
1 Comment
Farmaceutický trh, především retail, je velmi dynamicky se rezvíjející segment maloobchodu. Dnes uz nestačí rozumnět farmacii a zdravotnictví, ale neustále se zvyšující konkurence, nutí lékárníky změnit své prodejní návyky. Jen ti, kteří to pochopí a změní svůj přístup k retailu, mohou zůstat dlouhodobě konkurenceschopní. Každý retail, včetně lékaren, generuje velké množství dat. Především prodejních - pokladní systémy, skladové systém, účetnictví atp. Navíc jsou tato data díky specifikům farmacie velmi detailně kategorizována a monitorována. Doposud s těmito daty pracoval především stát (SÚKL), ale čím dál častěji začínají tyto data využívat “virtuální sítě” lékáren. Proč? Protože to je velmi účinný nástroj zefektivnění farmaceutického retailu. |
AuthorVáclav Svačina Archives
February 2017
Categories |